top of page
  • תמונת הסופר/תדניאל שחר

היקום מיישר איתי קו - וכל חניכי "לב למען הצלחה" במגמת שיפור בחייהם

דברים טובים ורבים ניתן לומר על תחום החונכות, אבל אני חושב שהעיקרי שבהם הוא ההבנה שלכל חניך יש עליות ומורדות, והתפקיד של החונך הוא להיות שם כאח גדול ולוודא תמיד שהעליות הן הגדולות יותר.


זה היה המוטיב שחזר השבוע שוב ושוב בשיחותיי עם ההורים של הילדים המהממים שאני עובד איתם, כשלראשונה היקום ישר איתי קו ואחרי עבודה מאוד מאוד קשה - כל החניכים שלי ללא יוצא מן הכלל נמצאים בנקודה אחידה של שיפור עצמי וכולם במגמות עלייה בחייהם.


בין אם זו היכולת שלהם לקבל החלטות בוגרות ולהכריע דילמות משמעותיות מההיכרות שלהם עם עצמם, בין אם היכולת לומר את האמת ולנסות להסתדר עם ההורים.


בין אם זה הרצון להרחיב את הגבולות שלהם מתוך כבוד הדדי ולנסות ללמוד דברים חדשים, ובין אם זה השיפור ההתנהגותי בבית הספר והיכולת לקבל חוקים וסמכות.


בין אם זו החוכמה להבין איך להוציא כעסים ותסכולים בדרכים מגוונות שאינן פוגעות באחר, ובין אם זה האומץ לצאת אל העולם שבחוץ ולהינות יחד כחברים ממה שיש לו להציע מלבד המסכים הלגיטימיים.


אני חווה כל יום במחשבות עמוקות על כיצד אוכל לאתגר את התלמידים שלי הפעם. הלב שלי נסדק כשזה כושל אך מתפוצץ משמחה כשזה מצליח, ובסופו של יום אני תמיד חוזר מסופק ומלא-תודה על הזכות לשפר את חניכיי ולהשתפר בעצמי, גם כשעבר עליי יום טעון ולא פשוט.


הם התלמידים הכי טובים שלי, ואני התלמיד הכי טוב שלהם. אני אמשיך ללמוד מהם וללמד אותם את דרכם של המנצחים, של אלו המסגולים לחבק את הקשיים, לצמוח לצדם ולנצח בזכותם.


בעבר נהגתי לומר שאמשיך לתת להם את כל כולי עד שאפול מהרגליים. היום אני יודע, שאמשיך גם אחרי שזה יקרה. כי גם כאשר לא אוכל יותר לחנוך בעצמי, יפקדו כמויות של חונכים וחונכות מן השורה הראשונה את החיים של הילדים והילדות שלכם:

להמשיך להפיץ בעוצמה את הבשורה - להעניק לדור הבא את ה"לב למען הצלחה".


מעוניינים/ות לרשום את הילדים לחונכות שלי? אני פה - דברו איתי! דניאל שחר - הדרכה. הרצאה. השראה www.DanielShahar.com 054-5420148



0 צפיות0 תגובות
bottom of page