top of page
  • תמונת הסופר/תדניאל שחר

איך מנחילים ערכים באופן מהנה, משמעותי ויצירתי

עודכן: 28 בספט׳ 2021

זהו סיפור על ילד עם דמיון מפותח מאוד ואהבה גדולה להרפתקאות. הוא החליט שביחד, נחקור הוא ואני את הפארקים הגדולים של חריש.

המטרה שלי? ליצור אצלו עניין בחוויות שאינן כוללות מסכים. המטרה שלו? פשוט לעשות כיף. הוא ילד, וזה מה שילדים רוצים.

אז ה"מכשול" הגדול שנקרא מסך, היה הופך למפלצתי ושואב הרבה יותר אילו הייתי מתנגד ומונע אותו ממנו. אבל גישתי "לב למען הצלחה" לא טיפשה, לא-לא. היא לא הופכת את הפרי האסור לאסור עוד יותר, כי המוטיבציה לנסות ולהשיג אותו תכפיל את עצמה.

אז אפשרתי לו להראות לי מה שהוא רוצה להראות לי במחשב, הפורקן הוא חלק חשוב מאוד מהתהליך. צריך לאפשר לילד לבטא את עצמו ולתת דרור לרצונות, רגע לפני שפותחים אותו לדברים חדשים.

אז לאחר חצי שעה, הוא החליט שמספיק, ואפשר לצאת החוצה כעת כפי שתכננו מלכתחילה. במשך שעה יצאנו החוצה לחקור את כל הפארקים שמסביב, כשהמטרה עדיין בראשי: לתפעל אותו כמה שיותר, פיזית ושכלית.

השתמשתי בדמיון המפותח של הילד, שאלמלא המסכים לא הייתי מגלה בו זאת (תודה לך "מכשול"), ומה שהיה צריך *כביכול* להיות מסע שכנוע להוציא את זה לספורט - הפך להיות מסע פנטזיה מרתק ביותר.

התחשלנו בדרכנו להביס את בוס הנחש הגדול, ברחנו מהג'ונגל המסוכן בהנחייתו של הילד, שבנה סיפור שלם סביב כל מתקן בפארק. בדרך נלחמנו בדובים, טיפסנו על "החייזרית" וגם צלחנו את החבלים המאתגרים. בקיצור - הזענו מכף רגל ועד ראש. הספורט נעשה, בהחלט.

אבל כפי ש"לב למען הצלחה" מאמינה, היופי טמון בלהפוך את הקושי למנוע הצלחה. אז הגדלתי לעשות אפילו יותר, והילד זכה ללמוד על הדרך מהי המשמעות של דם קר אצל זוחלים, ואפילו ניהלנו דיון על היכולת והצורך שלנו כלוחמי הצדק והאמת לנצח את המרמה והשקר שהשועל הערמומי לימד את בנו הנחש, ואנחנו היינו שם כדי לעצור את התכנית המרושעת שלהם.

ואת הכול? המצאנו יחד בהובלתו המלאה של הילד. אצלי הילדים הם המנהיגים ואני העוקב אחר דרכם, כזו יפה היא החונכות. הילד מקבל מקום שווה לי ופעמים רבות אפילו גדול משלי.

מה שהתחיל כמטרה מוגדרת לשפר כושר ולהפחית מסכים, באמצעות גישת החונכות שלי התאפשר לילד גם לבטא את עצמו במסכים, גם לצאת לצאת החוצה מרצונו, גם לשפר את הכושר וגם להרחיב את הדמיון ולהעשיר את הידע. ובקרוב גם נשלב בפנטזיה את המסכים בצורה בריאה, ע"י יצירת סרטוני אנימציה שמציגים באופן סיפורי את הרפתקאותינו בפארקים.

הורים יקרים, מהשרון עד המרכז! אם אתם קוראים את הפוסט הזה, חונכות "לב למען הצלחה" מתרחבת ומחפשת אחר חניכים נוספים שרוצים לקחת חלק במסע ההתפתחות הנפלא שאני מעביר. דברו איתי ובואו נהפוך את הקושי של הילדים שלכם למנוע ההצלחה הגדול ביותר שלהם!


איש מרים יד וקורא לשמיים אל מול נוף של דשא והרים ומעל הלוגו של החונכות

4 צפיות0 תגובות
bottom of page